Rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchou autistického spektra

Metodická publikace se zaměřuje na pohybové aktivity, které podporují rozvoj motorických kompetencí u dětí s poruchami autistického spektra (PAS). Autorky se v ní opírají o dlouholeté zkušenosti s výukou tělesné výchovy a práci s dětmi se zdravotním postižením. Publikace obsahuje soubor v praxi ověřených zdravotně orientovaných cvičení k rozvoji motorických a sociálních kompetencí u dětí s PAS. Konkrétně se jedná o prostředky zdravotní tělesné výchovy (cvičení uvolňovací, protahovací, posilovací, relaxační a dechová), psychomotoriky a pohybových her. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj motorických dovedností maximálně využitelných v běžném životě (funkční dovednosti), na rozvoj správného držení těla a koordinace.
Autoři vycházejí z osvědčených pohybových aktivit pro intaktní děti a aplikují je na specifické potřeby dětí s PAS. Cílem je zlepšit jejich motorické i sociální kompetence a podpořit integraci do běžného života. Publikace upozorňuje na nedostatek metodik pro práci s těmito dětmi a zdůrazňuje důležitost individualizovaného přístupu, vizualizace, strukturování cvičebních lekcí, využití vhodné motivace ke cvičení a pestrosti cvičebních pomůcek.
Kniha přináší cenné poznatky pro pedagogy, terapeuty a rodiče dětí s PAS, kteří se chtějí zaměřit na zlepšení motorických a sociálních kompetencí prostřednictvím cílených pohybových aktivit.